Garantinformasjon
VIKTIG: Før noen tjenester tas i bruk på produktet og i tilfelle Sony må slette data, må du sørge for å sikkerhetskopiere innholdet på harddisken eller programvare du har installert. Sony er ikke ansvarlig for skader på eller tap av programmer, data eller annen informasjon som er lagret på medier eller i tjenesten som benyttes på produktet.
Kjære kunde,
Takk for at du kjøpte et Sony-produkt. Vi håper du blir fornøyd med det.
Hvis det mot formodning skulle oppstå behov for service som omfattes av garantien,
kan du ta kontakt med Tablet service-/støttesenter
/support/hub/tablet , forhandleren eller et medlem av vårt
ASN-nettverk (authorised service network) i EØS eller andre land som angitt i denne garantien
eller i medfølgende dokumenter. Vi anbefaler at du leser dokumentasjonen nøye før du bestiller
garantiservice, slik at du slipper eventuelt bryderi.
Din garanti
Denne garantien gjelder for ditt Sony-produkt hvis dette er angitt i medfølgende dokumenter,
forutsatt at produktet er kjøpt innenfor garantiområdet. Sony garanterer herved at produktet
er fritt for defekter i materialer og utførelse i en periode på ikke mindre enn TO ÅR fra
produktets opprinnelige kjøpsdato. Sony-selskapet
som gir og står ansvarlig for denne garantien er angitt i denne garantien eller tilhørende
dokumenter, under landet hvor du søker garantiservice.
Hvis det innenfor garantiperioden fastslås at produktet er defekt (på opprinnelig kjøpsdato)
grunnet feil i materialer eller utførelse, vil Sony eller ASN-medlemmer innenfor garantiområdet
kostnadsfritt (både for deler og arbeid) reparere, eller (etter Sonys eget forgodtbefinnende)
erstatte produktet eller defekte deler i samsvar med vilkårene og begrensningene nedenfor.
Sony og ASN-medlemmer kan bytte ut defekte produkter eller deler med nye eller reparerte
produkter eller deler. Alle produkter og deler som byttes ut blir Sonys eiendom.
Vilkår
- Garantiservice gis kun hvis produktet leveres inn innenfor garantiperioden sammen
med opprinnelig faktura eller kvittering (hvor kjøpsdato, modellnavn og forhandlernavn
fremgår). Sony og ASN-medlemmer kan nekte å utføre kostnadsfri garantiservice hvis
disse dokumentene ikke leveres inn eller hvis de er ufullstendige eller uleselige.
Garantien gjelder ikke hvis modellnavnet eller serienummeret på produktet er endret,
slettet, fjernet eller gjort uleselig.
Garantien gjelder ikke hvis modellnavnet eller serienummeret på produktet er endret, slettet, fjernet eller gjort uleselig. - Du må fjerne flyttbare lagringsmedier eller tilbehør før produktet leveres inn til
garantiservice for å unngå skader eller tap/sletting av data.
- Denne garantien omfatter ikke transportkostnader og risikoer forbundet med transport
av produktet til og fra Sony eller et ASN-medlem.
- Denne garantien omfatter ikke følgende:
- periodisk vedlikehold og reparasjoner eller utskiftning av deler grunnet slitasje
- slitedeler (komponenter som forventes å kreve periodisk utskiftning i produktets levetid, som for eksempel batterier). Vær oppmerksom på at Sony i henhold til denne garantien garanterer at batteriet som er inkludert i Sony-produktet på opprinnelig kjøpsdato er fri for defekter i materialer og utførelse i en periode på 6 måneder fra denne kjøpsdatoen
- skader eller defekter som skyldes bruk, drift eller håndtering av produktet på andre måter enn det som regnes som normal personlig eller privat bruk
- skader eller endringer på produktet som skyldes misbruk, herunder:
- håndtering som resulterer i fysisk eller kosmetisk skade eller overflateskade eller endringer i produktet eller skade på LCD-skjermen
- manglende installering eller bruk av produktet til normale formål eller i samsvar med Sonys instruksjoner angående installasjon eller bruk
- manglende vedlikehold av produktet i henhold til Sonys instruksjoner om nødvendig vedlikehold
- manglende oppfølging av Sonys instruksjoner i forhold til sikkerhet
- installasjon eller bruk av produktet på en måte som ikke overholder teknisk eller sikkerhetsmessig lovgivning eller standarder i landet hvor produktet installeres eller brukes
- virusinfeksjoner eller bruk av produktet med programvare som ikke leveres med produktet eller feil installert programvare
- tilstanden til eller defekter i systemer som produktet brukes med eller i tilknytning til, med unntak av andre Sony-produkter som er beregnet for bruk med produktet
- bruk av produktet med tilbehør, eksterne enheter og andre produkter som ikke overholder Sonys krav til type, tilstand og standard
- reparasjoner eller forsøk på reparasjoner av personer som ikke er tilknyttet Sony eller ASN-medlemmer
- justeringer eller tilpasninger uten Sonys forutgående skriftlige samtykke, herunder:- oppgradering av produktet utover spesifikasjoner eller funksjoner som beskrevet i instruksjonsveiledningen, eller
- endringer i produktet for å tilpasse det til nasjonale eller lokale tekniske eller sikkerhetsmessige standarder i andre land enn produktet spesifikt er utformet og produsert for
- uaktsomhet
- ulykker, brann, væsker, kjemikalier, andre stoffer, oversvømmelse, vibrasjoner, sterk varme, utilstrekkelig ventilasjon, strømbrudd, overdreven eller feilaktig strømtilførsel eller nettspenning, stråling, elektrostatiske utladinger inkludert lyn, andre eksterne krefter og påvirkninger.
- Garantien omfatter kun produktets maskinvarekomponenter. Det omfatter ikke
programvare (verken fra Sony eller andre) som dekkes av sluttbrukeravtaler eller
separate garantierklæringer eller unntaksbestemmelser.
- Kostnadene for diagnostisering av produktet skal i sin helhet betales av dersom en av
følgende betingelser oppfylles:
a) diagnosen av produktet som utføres av Sony eller et autorisert Sony servicesenter resulterer i at du ikke har rett til reparasjon i henhold til denne garantien (uansett årsak) for å reparere feilen
b) eller produktet fungerer slik det skal og ingen maskinvarefeil avdekkes i diagnosen. - Policy for feil i piksler:
Tillatt antall feil piksler i flatskjermer som overholder kravene i ISO 13406-2 utgjør mindre enn 0,0005 % av totalt antall. I delen "Hot News" på Tablet støttenettsted /support/hub/tablet finner du et emne som omhandler policyen om feil i piksler. Her kan du bekrefte hvilken policy som gjelder for din Tablet.
Ekskluderinger og begrensninger
Med unntak av det som er beskrevet ovenfor, gir Sony ingen garantier (uttrykkelige, underforståtte, lovpålagte eller andre) for produktet eller medfølgende eller integrert programvare når det gjelder kvalitet, ytelse, nøyaktighet, pålitelighet, egnethet for et bestemt formål eller annet. Hvis slike unntak ikke er tillatt eller i sin helhet ikke er tillatt i forhold til gjeldende lovgivning, ekskluderer eller begrenser Sony sine garantier kun i den grad det tillates av gjeldende lovgivning. Enhver garanti som ikke fullt ut kan ekskluderes, begrenses (i den grad det tillates av gjeldende lovgivning) til varigheten av denne garantien.
Sonys eneste forpliktelse i henhold til denne garantien er å reparere eller erstatte produkter
i henhold til vilkårene i denne garantien. Sony er ikke ansvarlig for tap eller skade relatert
til produkter, tjenester, denne garantien eller annet, herunder økonomiske eller immaterielle
tap, kjøpsprisen for produktet, tap av fortjeneste, omsetning, data, manglende evne til å fullt
ut bruke produktet eller eventuelle tilknyttede produkter, indirekte tap eller skader, tilfeldige
tap eller skader eller følgetap eller -skader. Dette gjelder uansett om skaden eller tapet er
relatert til følgende:
- redusert eller manglende evne til å bruke produktet eller tilknyttede produkter på grunn
av defekter eller manglende tilgjengelighet mens produktet/produktene er i Sony eller
ASN-medlemmers besittelse, som forårsaker driftsstans, tap av brukstid eller
forretningsforstyrrelser
- unøyaktige utdata fra produktet eller tilknyttede produkter
- skader på eller tap av programvare eller flyttbare lagringsmedier, eller
- virusinfeksjoner og andre årsaker.
Dette gjelder tap og skader uansett juridisk påstand, herunder uaktsomhet og andre skadevoldende handlinger, brudd på kontrakt, uttrykkelige eller underforståtte garantier og kausalansvar (selv i tilfeller hvor Sony eller ASN har blitt gjort oppmerksom på muligheten for slike skader).
I de tilfeller hvor slike ansvarsfraskrivelser ikke er tillatt i henhold til gjeldende lovgivning, ekskluderer eller begrenser Sony sitt ansvar kun i den grad det maksimalt tillates av gjeldende lovgivning. Enkelte land forbyr for eksempel eksklusjon eller begrensning av skader som skyldes uaktsomhet, grov uaktsomhet, forsettelig vanskjøtsel, bedrageri og lignende handlinger. Sonys ansvar i henhold til denne garantien er i ethvert tilfelle begrenset til prisen som betales for produktet, men hvis gjeldende lovgivning kun tillater høyere ansvarsbegrensninger, gjelder disse høyere begrensningene.
Forbehold av dine juridiske rettigheter
Forbrukere har juridiske (lovbestemte) rettigheter i henhold til nasjonal lovgivning når det gjelder salg av forbrukerprodukter. Denne garantien påvirker ikke dine lovbestemte rettigheter eller rettigheter som ikke kan ekskluderes eller begrenses eller rettigheter i forhold til personen du kjøpte produktet av. Du kan kreve disse rettighetene etter eget forgodtbefinnende
Sony B.V.,
som driver under navnet Sony Belgium, bijkantoor (avdeling) Sony B.V.
Registreringskontor: The Heights, Brooklands, Weybridge, Surrey, KT13 0XW, Storbritannia
Registrert selskapsnummer: 71682147
Mva: BE0452161045
Lokal adresse: Da Vincilaan 7 - D1, 1930 Zaventem, Belgia