Velkommen til støttesidene til Sony for produktreparasjon. Vi leder deg gjennom de nødvendige trinnene, slik at reparasjonsprosessen blir så behagelig og enkel som mulig.
Har du prøvd det raske feilsøkingsverktøyet vårt (kun for TV-er, hodetelefoner og mobiler)? Hvis ikke kan du sjekke om du virkelig må bestille en reparasjon. For ofte kan reparasjoner unngås.
Når du er sikker på at produktet ditt må repareres, trenger du litt informasjon.
La oss gå gjennom reparasjonssjekklisten nedenfor:
Hvor finner jeg modellnavnet og serienummeret?
Hvis du oppgir modellnavnet, serienummeret og IMEI-nummeret (kun mobiler), kan vi identifisere produktet ditt nøyaktig og få tilleggsinformasjon som gjør reparasjonsprosessen enklere.
Forhandleren kan sjekke fakturaen for å se om produktet ditt fortsatt er innenfor garantiperioden. Det knytter også produktet ditt opp i mot vedkommendes database. Har du mistet fakturaen? Ingen grunn til bekymring. Hvis produktet fremdeles er innenfor garantiperioden, skal forhandleren ha en digital kopi.
Sjekk at produktet er innenfor garantiperioden (se fakturaen), eller ha informasjonen om den utvidede garantien lett tilgjengelig. Hvis du er usikker på garantiperioden i landet ditt, kan du se oversikten vår.
Navn, adresse, e-postadresse og telefonnummer.
Forberedelser er nøkkelen til suksess. En tydelig beskrivelse av problemet gjør ting enklere for reparasjonsverkstedet.
Du kan laste ned og skrive ut malen vår for å få hjelp til å beskrive problemet.
Last ned malen
Nå som du har en komplett fil, er det på tide å finne et autorisert servicesenter.
Servicesenteret loser deg gjennom den resterende prosessen. Husk å gi dem all informasjonen du har samlet sammen.