Velkommen til støttesidene til Sony for produktreparasjon. Vi leder deg gjennom de nødvendige trinnene, slik at reparasjonsprosessen blir så behagelig og enkel som mulig.


Trinn 1: Sjekk om du trenger en reparasjon

Har du prøvd det raske feilsøkingsverktøyet vårt (kun for TV-er, hodetelefoner og mobiler)? Hvis ikke kan du sjekke om du virkelig må bestille en reparasjon. For ofte kan reparasjoner unngås.


Trinn 2: Hva trenger jeg, og hvorfor trenger jeg det?

Når du er sikker på at produktet ditt må repareres, trenger du litt informasjon.

La oss gå gjennom reparasjonssjekklisten nedenfor:

Produkt/modellnavn
Serienummer
  IMEI-nummer (kun mobiler)

Hvor finner jeg modellnavnet og serienummeret?

Hvis du oppgir modellnavnet, serienummeret og IMEI-nummeret (kun mobiler), kan vi identifisere produktet ditt nøyaktig og få tilleggsinformasjon som gjør reparasjonsprosessen enklere.

Faktura

Forhandleren kan sjekke fakturaen for å se om produktet ditt fortsatt er innenfor garantiperioden. Det knytter også produktet ditt opp i mot vedkommendes database. Har du mistet fakturaen? Ingen grunn til bekymring. Hvis produktet fremdeles er innenfor garantiperioden, skal forhandleren ha en digital kopi.

Garantiinformasjon

Sjekk at produktet er innenfor garantiperioden (se fakturaen), eller ha informasjonen om den utvidede garantien lett tilgjengelig. Hvis du er usikker på garantiperioden i landet ditt, kan du se oversikten vår.

Personopplysninger

Navn, adresse, e-postadresse og telefonnummer.

Trinn 3: Beskrivelse av problemet

Forberedelser er nøkkelen til suksess. En tydelig beskrivelse av problemet gjør ting enklere for reparasjonsverkstedet.
Du kan laste ned og skrive ut malen vår for å få hjelp til å beskrive problemet.

Last ned malen

Trinn 4: Finn og ta kontakt med et Sony-autorisert servicesenter

Nå som du har en komplett fil, er det på tide å finne et autorisert servicesenter.
Servicesenteret loser deg gjennom den resterende prosessen. Husk å gi dem all informasjonen du har samlet sammen.


Flere tips og triks

  • Sikkerhetskopier dataene dine:
    Når et produkt blir reparert, blir det gjenopprettet til de opprinnelige fabrikkinnstillingene. Det vil si at alle data som er lagret på enheten, som musikk eller bilder, blir slettet. Sony er ikke ansvarlig for eventuelle tap av personlige filer ved en reparasjon eller service, så vi anbefaler på det sterkeste at du sikkerhetskopierer filene dine før du sender produktene dine til oss. Du kan gjøre dette ved å overføre filene til en datamaskin, et minnekort eller en ekstern USB-lagringsenhet.
  • Mobil: Sjekk brukerveiledningen til enheten din for å få mer informasjon om hvordan du sikkerhetskopierer dataene dine.
  • Ikke legg ved unødvendige gjenstander
    Send kun tilbehør sammen med utstyret dersom de er relevante for reparasjonen (f.eks. en batterilader som ikke fungerer som den skal). Pass på at du har fjernet følgende produkter, ettersom disse kan bli kastet, feilplassert eller skadet under service:
    • CD-er
    • DVD-er
    • Blu-ray-plater
    • minnekort


    Hvis du legger ved noen form for tilbehør sammen med hovedenheten for reparasjon, er det viktig å spesifisere hva du har lagt ved. Da unngår vi potensielle konflikter i fremtiden. For eksempel hvis vedlagt tilbehør ikke returneres når reparasjonen har blitt fullført.

    Sony er ikke ansvarlig for skadede eller forlagte lagringsmedier eller optiske medier.